söndag 26 januari 2014

Ruvare igen

I tisdags gjorde vi FET. Fick tillbaka vår sista blasto. Tyvärr så är jag 99,9% säker på att det har gått åt skogen. Jag känner absolut ingenting. Fram till i fredags kväll hade jag molvärk både i magen och ländryggen, ömma bröst, kände mig allmänt dålig som innan influensan bryter ut, men sen dess ingenting. De misslyckade försöken vi gjort har jag inte heller känt nåt.

Med Skruttis plussade jag väldigt svagt på RD 5. Jag förstår ju att det är otroligt tidigt, men då kände jag också att jag kanske, kanske kunde vara gravid. Testade negativt i morse. Egentligen hade jag inte tänkt testa, men det hade varit coolt att plussa på RD 5 igen.

Jag tar Crinone morgon och kväll. Vi fick tjata till oss det, de ville inte ge mig nåt hormon alls. Så i torsdags efter ett par telefonsamtal så skrev läkaren ut det. Jag kände att tar jag inte det när jag haft det förut så kommer jag grubbla sen om det var därför jag inte blev gravid. Nu vet jag att jag har stöttat livmoderslemhinnan så gott det går, om än ett par dagar sent.

Jag måste faktiskt säga att jag tycker bemötandet på kliniken har varit uselt jämför med innan vi hade Skruttis. Inget koll på slemhinnans storlek, ingen koll på östrogennivån. Läkaren kunde inte ens svara på vad det kostar, han var inte säker på summan.

Vi har två 2-dagars kvar i frysen. Vi vet inte vad vi ska göra, om vi ska försöka med dem eller inte. Jag tror det här blir sista försöket.




2 kommentarer:

  1. Åh, så spännande! Jag håller både tummar och tår att det går hela vägen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj versta! Lycka till och hoppas din känsla motbevisas och att du är gravid ändå!
    Hag håller tummarna!

    SvaraRadera