söndag 14 december 2014

Mår inte bra

Jag mår inte så bra, jag låtsas det, men usch vad detta utomkveds har fått mig att må dåligt psykiskt.

Jag har tänkt börja jobba i morgon. Det lät inte förra veckan som jag skulle få längre sjukskrivning (har haft två veckor) eller eventuellt att jag skulle jobba halvid (vilket bara skulle få mig att känna mig ännu mer stressad). Så ringde läkaren idag! Fast hon skulle ringa i morgon och sa att mitt hcg nu är 10, men att de vill följa mig till noll. Sen tog hon upp det här med att jag ju behövde längre sjukskrivning. Men då kläckte jag ur mig att jag sagt till chefen att jag ska försöka jobba i morgon. Och så frågade jag när vi får försöka igen, om vi nu skulle vilja det....Tveksamt, men OM. Tydligen måste vi vänta tre månader för läkningens skull för jag har tydligen ett hål i livmodern, embryot hade "knagt sig ur" beskrev hon det som. Alltså jag vet inte vad det är med min hjärna, men så hade jag inte uppfattat det, jag trodde det hade tagit sig ur nån kanal som hon berättat om tidigare och sen liksom satt sig mest på utsidan, men lite på insidan i nån liten öppning vid kanalen. Men så var det alltså inte. På nåt sätt så blev jag så himla deppig av det där med att knaga sig ur....Och jo, hon höll med om att det var väldigt otur. Otur, otur, otur!  Jag blir galen på otur. Fast jag vet att jag har det fantastiskt som har ett barn. Ändå är jag bitter.

Jag är rädd för att bli gravid igen. Jag är rädd för att jobba i morgon, rädd för jobbstressen. Samtidigt så saknar jag det sociala. Att sitta hemma gör att jag bara tänker å tänker och blir deppig. Eller? Ska jag stanna hemma? Jag vet inte, allt beror på jobbmängden och den har jag ingen koll på. Det lutar åt att jag går. Jag fick i alla fall någon slags panik och ringde gynavdelningen för att fråga om en sköterska kunde säga till läkaren att jag gärna vill ha förlängt en vecka till ifall att det inte funkar att jobba. Det som känns knas är också att det fortfarande gör ont på den sidan plus att jag inte kan ha byxor, det är inte det minst skönt att ha jeans på sig. Och jeans är det enda jag äger typ. Jag vägrar ha mammabyxor, så är det bara. Så jag får dra på mig jeansen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar