onsdag 12 februari 2014

Missfall?

Vi hade just börjat glädjas åt att mitt hcg hade stigit. Igår hade jag himla ont i ländryggen, nästan så jag inte kunde sitta och jobba. På eftermiddagen kom en rätt stor blödning med klumpar. Fan liksom. Pinsamt också för det gick igenom byxorna. Jag upptäckte det efter att jag hade hämtat Skruttis på förskolan. Det kändes som jag hade kissat på mig. Så typiskt att det är första dagen sen FET som jag inte haft något trosskydd. Är så glad att det inte hände under arbetstid dock.

Såklart så googlade både jag och K om missfall igår. Ursäkta lite äckliga detaljer nu, men jag kan inte låta bli att tänka på det jag såg på toapappret när jag kom hem, klumparna....Var det Liten? Det skulle kunna varit det, har jag fattat efteråt, när jag spolat. Och nu har jag ångest över att jag kanske spolat ner Liten.

Är hemma idag efter mycket velande. Kände att jag inte kan koncentrera mig på jobbet och jag ville kolla med sjukvården om jag bör åka in. Blöder bara lite när jag går på toa. Har ont i ryggen igen, men inget illamående, trötthet eller yrsel. Ingen molvärk i magen. Jag ringde kliniken och när jag beskrev så lät sköterskan lite ledsen och jag fick en tid i morgon bitti för ultraljud. Det är ju väldigt tidigt att se nåt, men hon sa att man kanske kan se hinnsäcken eller ett litet hjärta.....Jag har fått för mig att missfall "borde" göra mer ont och mer blod. Men jag har ingen erfarenhet alls och känner mig vilsen i detta.

Känner mig rastlös här hemma. Varit såååå trött sista dagarna och längtat efter en hemmadag ensam, men nu är jag pigg. K jobbar hemifrån så jag har sällskap i alla fall. Det hade han gjort oavsett.

1 kommentar:

  1. Jag har haft flera missfall (tyvärr!!!), och inget har varit det andra likt... När jag åkt in till min gynläkare, så har de ändå varit positiva varje gång: man kan blöda riktigt mycket, utan att det för den skull är missfall. De skiljer på om det är färskt rött blod, eller äldre mörkt. Vad jag kommer ihåg, så har jag aldrig haft ont, typ mensvärk, vid missfallen. Inte i början i alla fall. Och jag har sen haft riklig blödning!

    Om det är ett missfall, så är jag ledsen - det finns ju inget man kan göra. Man kan aldrig stoppa ett missfall heller.

    KRAM!!!

    SvaraRadera