söndag 27 februari 2011

Tänk vad några telefonsamtal kan göra underverk!

I mitt förra inlägg var jag så nere, nu känns det bättre. En kollega från jobbet ringde och vi pratade en timme. Känner mig faktiskt lite nervös över att gå tillbaka till jobbet i morgon. Har ingen större lust med frågor från kollegorna, men jag är nästan säker på att det kommer kännas bättre när jag väl är där. Senare blev det ett samtal med en annan vän och även med brorsan. Hade förhoppningar om att mina föräldrar skulle komma hit på en fika, men de vill inte idag. Hur som helst så blev jag på sååå mycket bättre humör efter telefonsamtalen! Underbart!

Fixade linssoppa till lunch och sen var vi iväg och handlade ett nytt överkast (äntligen!) och tog en fika. Mumsigt var det med brownie och te. Nu har vi ätit middag. I kväll är/var det mina favoritprogram: Shear genius och Solsidan. Varje gång jag ser Shear genius får jag sån lust att klippa mig, bara låta frisören bestämma nån ny, ganska kort frisyr! Men dagen efter är jag en fegis och vågar inte, fast jag har haft kort förut, riktigt kort. Jag ogillar starkt mitt tjocka självlockiga hår, vill ha rakt och tunnare! Tur det finns plattänger.

Förresten, jag skulle behöva jobba på att ta mer kontroll över mina tankar, i stället för att de ska kontrollera mig. Jag har alltid varit en pessimist, men nu mer än någonsin, skulle jag vilja ändra på det.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar