onsdag 2 mars 2011

Mer elände

Har inte skrivit på ett par dagar. Det blev en tur till sjukhuset igår och jag fick en ny cellgiftsspruta då den andra inte varit till så mycket nytta. När ska detta elände vara över? Jag blir tokig på att läkaren återigen säger någonting helt annat än han sagt tidigare. Nu vet man inte ens var embryot har fäst, han såg inget på ultraljudet. Det kan vara så att cellgifterna har luckrat upp det, men det verkar konstigt eftersom mitt hcg har stigit. Nu lär jag aldrig få veta för inför operationen på måndag så trodde han att det mesta skulle vara borta och att man inte kan se nåt. Har varit hemma idag och kommer vara det resten av veckan. Mår konstant illa, har huvudvärk och molvärk i buken och ländryggen.

Men innan läkarbesöket så jobbade jag måndag och tisdag. Det var riktigt skönt att komma tillbaka till jobbet och tänka på något annat. Insåg verkligen hur jättefina kollegor jag har som stöttar och bryr sig.  Försökte att ta det lugnt och inte stressa och jag tycker att jag lyckades riktigt bra och fick en del gjort.

Idag har jag tittat lite på resor. Vi funderar på att ta någon kortare resa innan den riktiga sommarsemestern sätter igång. Det blir kanske Malta eller Venedig. Skulle vara så härligt att ha något roligt att se fram emot!

Någon som har nåt tips mot illamående?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar