tisdag 15 mars 2011

De senaste dagarna

Fredagen skulle ju bli en bra dag. Den blev allt annat än bra. På eftermiddagen fick jag fruktansvärda smärtor i buken, feber och kunde inte ens stå på benen emellanåt. På sjukhuset konstaterade man blod i buken och efter diskussioner med läkare så blev jag opererad i söndags. Äggledaren togs bort. Aldrig mått så dåligt som i fredags. Svimmade och hade dåligt Hb och blodtryck. Smärtan var hemsk. Det var inte så kul att spendera helgen på sjukhus, men jag hade rummet för mig själv och även en liten TV hittade vi.

I söndags kom jag hem och nu har jag jätteont i buken, ryggen och börjar även få influensan misstänker jag. Har feber. K har antagligen smittat mig. Vi har båda varit hemma i två dagar. Har legat i soffan och kollat på dvd hela dagarna. Trodde jag skulle kunna koppla av och sova lite också, men jag har haft så mycket tankar i huvudet så det har inte funkat. Oroar mig hela tiden över att jag ska börja blöda i buken igen vid minsta lilla ansträngning. Det är säkert inte så, men jag vill inte uppleva en sån fredagskväll igen. Två laparoskopier på en vecka är inte att rekommendera.

1 kommentar:

  1. Men söta vännen det här är ju helt sinnes! Jag hoppas innerligen att det fixar sig nu. Har suttit här och läst igenom din blogg.
    KRAM

    SvaraRadera