onsdag 23 mars 2011

Arg och glad

Jag har ingen riktig inspiration till att skriva egentligen. Det händer inget i mitt liv just nu. Har sovit dåligt också, låg och funderade på allt möjligt. Bland annat det här med cellgifter och hur länge man måste vänta innan vi kan försöka igen. I forum, bloggar, läkare så står och sägs det olika. Vem kan man lita på egentligen? Jag vill inte gå 9 månader och oroa mig för att barnet kan få missbildningar pga detta. Jag vill veta vad som gäller! Varför ger de en behandling som de inte kan någonting om? Jag tycker att det är skrämmande. En del får svaret att 3 månader räcker, andra 3-6 månader och vissa 6 månader. Det är ju stor skillnad. Sånt har jag grubblat över och även varför läkaren inte ringer upp och/eller skriver ett sjukintyg. Nu har jag ringt sjukhuset 3 dagar, nu får han skärpa sig! Suck, jag är, som ni säkert märkt och märker, så less på sjukvården just nu.

Till något roligare: Nu har vi verkligen bestämt att vi ska åka till Zakhyntos i sommar. Planen är att vi åker i slutet av augusti, men det gäller ju att båda får semester och att det inte krockar med ivf-behandlingen. Beroende på hur det går med allt så blir det eventuellt Mexico till vintern. Det har vi pratat om ett par år, men så var vi till Indien i stället, vilket jag absolut inte ångrar.

I eftermiddag kommer K´s mamma hit och äter våfflor med oss. Ska bli jättetrevligt och gott. Det var ett tag sen hon var här. Hon är en sån varm och rar person och ställer dessutom alltid upp när vi behöver kattvakt.

Idag är jag både arg och glad samtidigt.

Nu ska jag hoppa in i duschen.

1 kommentar:

  1. Förstår att du är förbannad på sjukvården. Klart man vill veta vad som gäller.
    Aaah zakynthos! Där har jag varit. Vi funderar också på nästa vinters resa, kanske blir det Mexico om vi inte bestämmer oss för att bygga pool till sommaren 2012. Kram!

    SvaraRadera