fredag 11 mars 2011

I dag ska bli en bra dag

Solen skiner och det är bra musik på radion, dagen känns hittills helt ok. Det är bästa är ändå att K kommer hem idag plus att det är fredag. Det är något visst med fredagar, trots att jag varit hemma hela veckan och kunnat ta det lugnt.

I går var mina föräldrar här. De är här väldigt sällan tyvärr, men nu tänkte jag att det skulle bli ändring på det och att vi ska besöka dem oftare. Hur som helst, det var jättetrevlig igår och de hade med sig lunch, supergod sallad med skagenröra, lax och kräftstjärtar. Även fikabröd som jag har proppat i mig nu på förmiddagen. Mums! Fikabröd är bland det bästa som finns. Det verkade som de tyckte vi fått det fint här hemma, jättekul! På kvällen blev det en del telefon och sen sängen. Hade tänkt titta på dvd-boxen Flashforward, men var för trött. Tänk att jag varit så mycket emot att se den, men den är toppen!

Upptäckte även igår kväll att det luktade kattkiss på ett ställe i soffan och även på ett annat ställe i lägenheten. Usch! Vi måste absolut köpa nåt medel och försöka få bort det där. När K kommit hem blir kvällens projekt att bada katten. Ser inte fram emot det. Tycker även synd om K som verkar ha fått influensan på jobbresan. Hoppas han orkar hjälpa mig. Har fått på katterna halsbanden och fixat med kattluckan så nu ska inga främmande katter hälsa på. Måste dock erkänna att jag är lite orolig för de där halsbanden, vår plan är att chip-märka dem och köpa en annan sorts lucka i stället.

Nu blir det lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar