måndag 21 mars 2011

Mitt nya hälsosammare liv

Varje måndag så börjar mitt nya, hälsosammare liv.....Denna måndag BÖRJAR det verkligen! På RIKTIGT. Nu är det slut med godis och glass. Fikabröd endast på helgen och i mindre mängd. Inget bröd, pasta och ris. Så fort jag jag har läkt fysiskt så bär det av till Löplabbet för nya skor. Är sååååå taggad att börja springa! Det måste tas tillvara. Men det är jobbigt i början, usch vad jag brukar vara helt, helt slut. Plågsamt slut och vill ge upp. Men det ska gå, jag ska springa heeela rundan tillslut.

Eftersom jag ska vara nyttig nu så blev det en smoothie till frukost och en stor mugg te. Min smoothie bestod av vaniljyoghurt (inte jättenyttigt, jag vet...), frysta hallon och blåbär samt en halv banan. Har blivit så förtjust i Indiskas stora muggar, har köpt ett gäng av dem. Då jag lätt får magkatarr av kaffe så dricker jag oftare te.

Dagens frukost

2 kommentarer:

  1. Har nu luskat. En väninna klipper sig fortfarande hos min gamla frisör.

    Stället heter "House of Egoista", ligger på Katarina Bangata 25.

    Numret är 070 22 96 808

    Jag var alltid supernöjd när jag gick därifrån. Min väninna är det också, hennes man likaså samt min före detta kollega. Alla var vi nöjda och alla hade vi olika hårtyp.

    Så det var dagens tips från mig :-)

    SvaraRadera