fredag 4 mars 2011

Kaffesugen

Vad gott det vore med en härlig latte just nu. Helst med en bit cheescake (eller kanske två....). Jag har spenderat de sista 20 min med att leta efter nåt enkelt cheescakerecept. Får se om jag går och handlar lite ingredienser.

Jag har aldrig gillat att laga mat och är inte bra på det heller. Däremot tycker jag om att baka. Älskar alla program som Leila, Masterchef och Topchef. Jag är lite ett fan av Leila, gillar hennes program och böcker väldigt mycket. Och hennes utstrålning! Det värsta med att tycka om att baka är att jag sen vill fika och fika......Inte alls bra, därför bakar jag väldigt, och då menar jag väldigt sällan numera.

I morse lyckades jag ta mig upp redan vid 7 och äta frukost med K. Resten av morgonen har spenderats i sängen då jag tittat på just ett matprogram. Hade spelat in det från i tisdags, inte en chans att jag ville missa finalen. Har även suttit med datorn en stund, eller rättare sagt ett par timmar. Fastnar så lätt vid datorn. Läst några bloggar och tittat efter lite hotell på Malta.   

Men nu kanske jag skulle göra mig i ordning lite, borde gå ut en sväng. Illamåendet är lite bättre idag. Önskar att matlusten kom tillbaka också. Jag som älskar hamburgare kan knappt se sån reklam på TV utan att må ännu mer illa. Skumt det där med cellgifter. Eller inte, det kanske är en naturlig biverkning. 

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar