torsdag 18 april 2013

En pyjamasdag

Skruttis och jag har strosat och krupit runt här hemma i pyjamas hela dagen. Mysigt. Det har varit så trist väder fram till sen eftermiddag här. K har jobbat hemifrån och i morgon bitti åker han på jobb och kommer hem sent på söndag. Kommer sakna honom massor, men det är också nyttigt att vara ifrån varandra ibland tycker jag.

Jag är medveten om att jag tjatar om det, men förkylningen är ännu inte riktigt över för oss.

Vi har hängt med grannen och hennes dotter i veckan och efter att ha varit hemma hos dem kunde vi konstatera att vi nästan kan vinka till varandra, de bor ju i huset mitt emot.

Är himla kul att äntligen lärt känna någon här och hennes dotter och Skruttis kommer bra överens. Så gulligt att se när hon ska lära Skruttis hur man tar på sig skorna själv. De kommer dessutom att gå på samma förskola.

Trots att jag sov lite på dagen så är jag dötrött. Jag tror det beror på att jag slarvat med maten igen och ätit rätt mycket kolhydrater av olika slag...

Igår var jag förresten till tandhygienisten. Riktigt skönt att få tänderna fria från tandsten. Plånboken blev däremot inte glad, fy sjutton vad dyrt det är!

Kram!

1 kommentar:

  1. Skönt med pyjamasdagar ibland. :)
    Hoppas ni kryar på er snart.

    Kram

    SvaraRadera