söndag 21 april 2013

För lite sömn och överraskning

Vilken natt den förra var. Skruttis var vaken mellan 00-04 ungefär. Tyckte så synd om henne, hon försökte verkligen sova och kramade kaninen så hårt. Så plötsligt blev hon ledsen. Jag tog upp henne och sådär höll det på. Jag somnade alltså inte förrän efter 04 i morse. Sen vaknade hon  08. Bara å kliva upp. Har ändå varit ok pigg.  Skruttis har börjat vägra välling så hon dricker bara ersättning innan hon ska sova. Det verkar inte räcka. Trots en rejäl mängd igår var hon hungrig vid 03. Idag testar vi att blanda. K har kommit hem efter jobbhelgen och nattar henne nu.

K överraskade mig idag genom att berätta att han tagit ledigt nästa måndag och tisdag. Så underbart! Han är även ledig nu på fredag för då har jag en hel egen dag och jag har bokat massage och ansiktsbehandling för mitt presentkort. Ska bli underbart. Ser verkligen fram emot långledigt tillsammans. Onsdagen är ju dessutom röd.

Jag hoppas jag orkar se Maria Wern ikväll. Har nyligen upptäckt den serien och jag gillar såna. Dock tveksamt om jag ser hela. K har jobbat hela natten så han är tröttare än jag.

Vi var ute på en promenad när K kom hem. Vi testade att vända sittdelen på vagnen så Skruttis kan se framåt. Det var poppis. Mindre gnäll och hon tyckte det var så kul att prata med alla barn och hundar som vi mötte. Mysiga,  underbara lilla tjej.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar