torsdag 13 juni 2013

Barnvakt

Vid halv nio tiden i morse gick vi över till gården bredvid och var barnvakt åt A´s lilla tjej I, ni vet de som vi brukar umgås med. Det blev bestämt väldigt hastigt igår eftermiddag att A behövde barnvakt. Jag kan ärligt erkänna att jag var lite nervös även om vi umgåtts en del. A var bara borta 1,5 timme (vi trodde det skulle bli 2,5) och allt gick fint utom när jag skulle ge välling, då blev hon ledsen och jag kände mig lite dum, men det visade sig att I inte ville ha välling när hennes mamma kom hem heller så då kände jag mig lite mindre dum. Jag märkte verkligen vilken skillnad det är på våra tjejer. Skruttis ska undersöka allt, allt, allt... Ny miljö för henne i och för sig. När vi kom hem efter att ha ätit en god lunch hos dem somnade hon efter några minuter.

Jag har ägnat sista timmen åt att leta efter en stuga att hyra i sommar. Helst vid vatten där det finns badmöjligheter. Har hittat några, får se vad K tycker ikväll. Sen vet man ju inte om de är uthyrda redan, vi är ju sena som vanligt.

Om ett par timmar ska vi träffa A och I igen och gå till köpcentrumet och kika lite på Polarn och Pyrets rea. Jag kommer nog inte köpa nåt, inte till Skruttis i alla fall, men A skulle handla en present.

Snuvig är jag, eller rätt förkyld faktiskt. (Och ja, A visste att jag var dålig, hon ville ändå ha barnvakt för hennes ärende var viktigt. Så jag sa att det är upp till henne.)

Nu ska jag röja lite här hemma, det är som vanligt stökigt. Grejer överallt. Varje gång jag varit hos A får jag sån ångest över att jag inte håller ordning bättre här hemma. Jag får skylla på att Skruttis drar fram allt ;-). Närå, jag är likadan jag :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar