söndag 30 juni 2013

Katten dålig igen, födelsedag och ont

Katten har åter igen börjat vägra att äta så igår fick K vänta läääääänge innan han tillslut kunde lämna katten för vård. Jag blir så ledsen och mår dåligt över att han är sjuk. Vi kommer att behöva lära oss att tvångsmata honom med spruta. Jag är så orolig för att hans lever ska bli ännu sämre. Fettlever heter det visst. Får se när han får komma hem den här gången. Vi funderar på att han ska få vara hos K´s mamma några dagar för att få lugn och ro. Han är inte förtjust i Skruttis och ogillar starkt när hon jagar honom och då hon tjuter av glädje över att se honom....

Idag fyller jag år. Oturligt nog sov jag bara fyra timmar natten till idag och har varit så himla trött. Men glad över att jag blivit firad och haft mys med familjen och otroligt glad över att min brorsa kom hit. Saknar honom ofta, vi ses alldeles för sällan. Mina föräldrar var också här. De lurade mig lite med ett telefonsamtal och så stod de här utanför. Trevligt! Tårta, kaffe, jordgubbar och hallon. Mycket gott. Jättefina presenter har jag fått, blir alldeles varm och rörd.

Ursäkta att jag tjatar, men jag blir galen på att ha ont i buken. Jag måste beställa ägglossningstest och graviditetstest.

Hoppas ni haft en fin helg!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Om katten är svår att mata kan be att veterinären lägger en sond som man matar genom (en tunn slang som går in via nosen eller via ett litet sår på halsen). Det underlättar väldigt mycket och gör att katten slipper känna smaken av maten o inte får en negativ association till den. Då kan man säkerställa att kroppen får den näring den behöver o minimerar risken för leverförfettning.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!

    Tråkigt med katten! Vi har samma problem här hemma fast med en hund. Stackaren får aldrig vara ifred, då Pyret springer efter och drar henne i svansen och öronen.

    Kramar

    SvaraRadera