måndag 17 juni 2013

Härlig måndag

Jag var dötrött i morse,  hade gärna sovit ett par timmar till. Efter en stor kaffe,  keso,  blåbär och mandelspån så piggnade jag till.

I höstas var ju jag och Skruttis vid några tillfällen på öppna förskolan med mammagruppen. I oktober var sista gången och då gjorde vi fot- och handavtryck som vi hämtade ut IDAG. Pinsamt. Tiden gick och tillslut tänkte jag att de säkert slängt tavlan. Men så har jag ringt och kunde hämta den idag trots att de har sommarstängt. Jag hoppas bara att det är rätt tavla, jag minns inte exakt datum när den gjordes. Men hur många kan ha samma namn,  göra just en hand och en fot och dessutom inte hämta ut den förrens nu? Skruttis har ju inte heller ett supervanligt namn.  Minns förresten inte ens om jag avsöjat hennes namn här på bloggen. Jag blev så rörd när jag såg avtrycken. Tänk att hon haft en sån liten fot och hand,  vad tiden går fort. Bebis har blivit lilla tjejen.

Nåja.  Det blev en tvåtimmars promenad med snytpauser (är fortfarande jättesnorig) och drickpauser. Skruttis somnade när vi nästan var hemma. Vaknade nyss i vagnen men nu sover hon igen i sin säng.

Jag borde äta något, är vrålhungrig. Får bli så. Mot köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar