onsdag 5 juni 2013

Skittänder

Jag önskar att jag kunde byta ut mina tänder, hela käken eller nåt. Det är inte klokt vad mycket problem jag har med dem pga mitt överbett. De få stackars bakre tänderna får ju ta ALL belastning och nu är de tröttnat. Hade ju problem för nästan två år sen, precis innan FET och det är samma besvär nu. Då tog det månader innan smärtan försvann.

Så igår eftermiddag när jag fick sådär skitont igen så ringde jag tandis och fick en tid nu i morse. Tänder slipades och nu är jag hemma igen. Hoppas det hjälper. En remiss ska skickas till en bettfysiolog. Jag kommer behöva avslappningsövningar och kanske nån avslappnande medicin till natten för att inte jag ska pressa tänder så mycket. Min tandis sa att jag är så otroligt stark i käken och pressar jättehårt. Fan. Varför gör jag det? Jag fattar inte. Nån som kan förklara så blir jag glad. Min stackars tandis vet inte vad hon ska ta sig till. Jag har vad jag förstått ett väldigt ovanligt och konstigt bett. Jag har följande problem: pressar tungan mot övre framtänderna, pressar tänder på nätterna och dåliga kontaktytor (pga stort överbett). Inte så intressant för er att veta kanske. Men ibland måste jag skriva av mig om det här för det är ett så stort problem att nästan alltid känna av ömma tänder eller ha värk. Bläää!

I morgon ska vi bo på hotell och på fredag fyller K år. Ska bli mysigt. Får ladda med smärtstillande.

Skruttis har utvecklats mycket sista dagarna tycker jag. Hon är förresten inte lika gnällig längre. Jag tror det var de övre framtänderna som nu tittat fram som gjorde att hennes humör var så förändrat. (Mycket om tänder idag!)

För övrigt har det inte hänt så mycket här. K´s mamma har fyllt år så vi var och grattade henne på sjukhuset. Jag blev så förvånad över att hon var så pigg och kunde gå så bra efter lårbenshalsbrottet.

Igår hade jag och Skruttis en innedag. Det är inte ofta, men jag orkade bara inte med något annat. Det var ändå mysigt. Vi lekte massor och läste böcker, städade och tvättade.

Senare idag ska vi gå och handla en present till en kompis och så måste vi köpa mat och sånt. Appropå mat så var jag och köpte Otto-välling idag. Färsk. Ekologisk. Inte billig. Får se om Skruttis gillar den. Inte för att jag tycker att hon måste dricka välling, men jag är nyfiken på om hon gillar denna. All annan välling vägrar hon ju. Någon av er som har köpt den?

Nu håller vi tummarna att denna förbannade tandvärk försvinner idag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar