fredag 7 september 2012

En massa babbel om allt möjligt

Det blev inte så mycket till slöardag ändå. Eller jo på sätt å vis. Vi var ute och så, men Skruttis har varit ovanligt grinig igen och framför allt så är hon inne i en period då hon inte vill vara ensam en enda sekund. Hon har haft såna här perioder tidigare, men nu var det ett tag sen. Det är jättemysigt att busa och kramas, men när man inte ens kan gå och kissa liksom utan att hon skriker plus att det blir väldigt tungt att bära henne eftersom jag inte klarar av bärselen. Så på så sätt har det varit full fart. K är kvar över natten på Åland och kanske därför det känts som det är fullt upp, annars är vi ju mestadels två på kvällarna.

Skönt när det inte är för varmt ute, det var jättehärligt promenadväder tycker jag. Dock tycker jag det är svårt att veta hur mycket kläder Skruttis ska ha på sig. (Jag vet att jag har skrivit om det förut...) Jag har tänkt på det, hur olika folk klär sina bebisar. Vissa har redan overall och tjock mössa, andra har t-shirts och solhatt eller ingenting på huvudet. Och en del har både overall och tjockt täcke i vagnen. Det är lite knepigt det där som sagt.

Jag är sugen på att köpa lite belysning. Vi har för få lampor och det är inte så kul för nån som är mörkrädd som jag ;-). Dessutom tycker jag att jag blir lite smådeppig när det är för mörkt inne. Helst skulle jag tända massor med ljus, men det funkar såklart inte med katterna. Jag är livrädd att det ska hända nåt. Vissa lyktor går ju bra, men det är himla fint med blockljus på hållare eller fat. Jag har lite dille på att köpa ljus. Ljus, väskor och sjalar/halsdukar. På söndag ska vi eventuellt till Ikea och där finns ju massor med ljus till bra priser :-).

Näe, nu har jag babblat färdigt. Dax för Skruttis och mig att lägga oss. (Hon sover visserligen redan, men i babynestet bredvid mig i soffan.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar