tisdag 11 september 2012

Veckan hittills

Det blev inget inköp av någon bok av något slag att skriva ner allt kring klumpen. Det behövdes inte. För första gången så har jag pratat ut om klumpen med K. Vi pratade länge och allvarligt och allt känns så mycket bättre nu. Fina, underbara K. Ibland är det verkligen bättre att berätta som det är i stället för att ha allt inom sig för sig själv. Jag är en sån som antingen öppnar mig för mycket eller så säger jag ingenting om vad som försiggår i mitt huvud. Nog om det.

Igår var vi på bvc för mätning och vägning. Skruttis är nu 63 cm och väger ca 5600g. Vikten är fortfarande låg och kurvan går neråt. Men hon är enligt sköterskan inte för smal. Vi pratade rätt mycket om att Skruttis äter dåligt på dagen och bättre på natten för på dagen är hon mer intresserad av omgivningen...Sköterskan tipsade också om att Skruttis om några veckor kan sitta med vid matbordet i egen stol. Enligt henne är Ikeas vita stol bra för den har högt ryggstöd. Jag längtar tills hon kan sitta med, hon är jämt så nyfiken när vi äter. Smakportioner kommer vi vänta med ett tag.

På eftermiddagen igår åkte vi alla tre och handlade lite. Allt har tagit slut samtidigt som shampoo, duschcreme, ja ni vet sånt.

Idag har jag och Skruttis varit på öppna förskolan igen med några från föräldragruppen. Det var trevligt. Skruttis tyckte det var roligt och var jättepigg. När vi kom hem bakade jag blåbärsmuffins med crumble för i morgon kommer en fd kollega hit med sin son som är tre veckor äldre än Skruttis.
Har röjt och städat lite här hemma och nu är det soffan som gäller. Får se om jag kollar på Project Runway ikväll eller om det blir någon annan dag. Jag är rätt trött och ska sova i eget rum i natt. Det ska bli himla skönt faktiskt. Jag hoppas jag sover bra och är superpigg i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar