måndag 17 september 2012

Fin dag, gnäll och tv-tittande

Det är verkligen en härlig dag idag, lagom varmt och skönt. Har varit ute på en promenad och köpt en present till G, kollegans fyraveckors son som vi ska träffa på onsdag. Vi har varit bortskämda med att Skruttis gillar att vara i vagnen. Men nu är det inte så längre, tyvärr. Eller så här är det: sista veckan har hon varit nästan konstant gnällig. Jag känner inte riktigt igen henne, hon brukar vara så nöjd. Det spelar ingen roll vad vi gör förutom bärselen, den är ok om man går runt HELA tiden, inte stå still och inte sitta. Hon vill ha sällskap hela tiden och har svårt att somna på dagarna. Det är lite småjobbigt och jag känner mig rätt usel som inte kan få henne glad. Nu har jag idag läst lite och förstått är det är en tillväxtperiod runt 4 månader. Jag hoppas det här är övergående. Sen kliar det i munnen också. Igår köpte vi en bättre bitleksak, men den tröttnar hon på efter 10 sekunder och sen är det bara handen som duger.

En annan sak: låter ni era bebisar titta på TV?

Ps Det blev den vita matstolen från Ikea. Skruttis provsatt i helgen, men vi får vänta ett bra tag tror jag innan hon kan använda den.


3 kommentarer:

  1. Ang stolen; det finns ett ryggstöd att köpa till. Vi använde det när Elis var mindre och inte var så stadig i ryggen.

    Du ska inte känna dig usel. Du vet att det är en utvecklingsfas, så att hon är ledsen och gnällig beror ju inte på dig. Så slå bort jag-känner-mig-usel-känslan direkt! ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nej jag lät inte S titta på tv när hon var så liten.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tänkte bara höra hur ni har det - det är så tyst på bloggen! Hoppas allt är bra i alla fall!/Frida

    SvaraRadera