torsdag 13 september 2012

Mer rörlig och dregglisar-tips

Det har varit lugnt här både igår och idag. Fikade med kompisen och hennes son igår här hos oss. Tiden gick så himla fort och trevligt var det. Efter det var jag och Skruttis ute på en promenad.

Idag har det varit babysim igen. Jag följde inte med den här gången. Det var himla skönt att ha ett par timmar för sig själv. Soffan och en bok var planen, men som vanligt blev det soffan och TVn i stället. Helt ok det också :-). Skruttis var tröttglad när hon kom hem. Hon hade tyckt det var ok att dyka, inte protesterat i alla fall. Hon har förresten börjat röra sig mer. Nu rullar hon hela tiden över på mage. Dock hänger inte ena armen med så den hamnar under henne.  Hon blir ledsen tills man hjälper henne. Sen kommer hon så småningom på att det fortfarande inte är jättekul med magläge, men hon klarar inte (?) att rulla tillbaka på rygg. Hon vänder sig även på sida när hon ska sova, förut ville hon helst ligga på rygg och la sig inte på sida själv.

Min kompis´son använder många dregglisar. Det verkar inte bli av att jag syr egna så jag kollade lite på nätet igår kväll. Hittade denna sida: Oapip. Om jag har förstått rätt så har hon 284 olika mönster att välja mellan. De kostar 39 kr/st.  Tror jag ska beställa några. Även om Skruttis inte dreglar så mycket så tycker jag det är snyggt med dregglisar. Kanske för att jag själv gillar sjalar och halsdukar ;-).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar