fredag 7 september 2012

Slöardag

Idag kommer det inte att bli mycket gjort här kan jag säga. Det blir mys och lek med Skruttis och en promenad, men inte mer än så. Vi var och kollade igår kväll om Skruttis har öroninflammation. Hon var ovanligt gnällig igår och höll sig för ena örat ofta. Hon brukar ha händerna mot öronen, men det är ju när hon sover. På kvällen kom det ut nån vit gegga. Vi fick vänta tre timmar på att få träffa en läkare. Efter vår beskrivning så trodde läkaren att trumhinnan hade spruckit, men den såg fin ut. Hon funderade på att skriva ut antibiotika ändå, men efter att ha rådfrågat en kollega så behövdes det inte. Tur, för jag är emot medicin i onödan eller "ifall att". Missförstå mig inte, självklart ska Skruttis få medicin om hon behöver, men jag tycker det är onödigt om allt ser bra ut. Särskilt antibiotika tycker jag man ska vara försiktig med. Hur som helst, lilltjejen hade sånt himla tålamod där i väntrummet. Hon försökte sova, men det gick inte och vissa stunder satt hon och pratade med allt och alla :-). Sötisen!!!! Jag hade helt klart minst tålamod, jag blir galen på sån där väntan och jag förstår ju att hon inte prioriterades.

Så vid halv två la vi oss och stackars K skulle upp innan sex i morse för att åka till Åland. Jag och Skruttis skulle ju gå till öppna förskolan med en i föräldragruppen, men jag orkade bara inte. Skulle varit där vid tio. Vi gick upp elva efter att ha somnat om....Skruttis sov ovanligt många timmar i sträck och har ätit skitdåligt sen igår. Jag börjar nojja mig för det igen, att hon inte äter tillräckligt. Vi ska till BVC på måndag, för höra vad sköterskan säger. Ska prata med henne om smakportioner också, om det är ok när Skruttis är fyra månader. Jag vet att man inte ska jämföra, men ser jag på de andras barn i gruppen så är Skruttis så himla smal.

Nu är det en liten tös som vaknat här bredvid mig, hörs kanske senare.

2 kommentarer:

  1. Ja, det där med smakportioner...hmmm. Jag får helt enkelt inte till det, och idag har hon inte fått annat än katrinplommopuré för hon varit så hård i magen... Så vi tar en paus.
    Men det ska väl inte vara några problem, och du, det är ju bara smakisar inte fulla måltider som hon ska bli mätt på =).

    Hoppas det reder sig med örat. Håller med dig om att det är onödigt med medicin i onödan, särskilt antibiotika. Tycker de gör det lite lätt för sig ibland, läkarna, som bara skriver ut, men de är under hård press såklart, särskilt på akuten.
    Skönt att ni hade tålamod...det är sjukt jobbigt att behlva vänta med en bebis så länge. Det fick vi också göra första gången vi var på besök på akuten...

    Hoppas ni får en bra eftermiddag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du tänker helt rätt ang antibiotika. Jag tycker inte heller man ska ge i onödan och "ifall att".

    Det kan vara rött skönt men slödagar. Vi har tagit rätt många sådana nu när vi varit förkylda.

    Trevlig helg!
    Kramar

    SvaraRadera