onsdag 5 september 2012

Igår och idag

Igår var jag och Skruttis på öppna förskolan för första gången. Vi hade bestämt träff med några från föräldragruppen. Vilket mysigt ställe och underbar personal! En sån kvinna önskar jag att Skruttis får som förskollärare så småningom. Och appropå det så har vi nu ställt henne i kö till tre förskolor. Vi hoppas på en plats i januari -14. Det är en bit att gå till öppna förskolan så det blev en bra promenad hem och sällskap fick vi också av en annan i gruppen. Jag känner mig fortfarande gammal och som jag inte har något gemensamt med dem, men det var trevligt och jag ska försöka gå dit på tisdagar. Då är enda tillfället när det är bara för barn mellan 0-6 månader. Så förstod jag det som i alla fall. På fredag ska vi eventuellt till en annan öppen förskola som ligger närmare.

Alltså jag måste bara säga att jag hatar att åka buss med barnvagn. Det är trångt, känns ostadigt och otryggt och chaufförerna kör som idioter. Så jag tänker bara göra det i nödfall framöver. Jag går hellre då. Idag har vi förutom bussåkandet gått en långpromenad och jag har köpt höstskor till mig. Jag har varit pigg idag för ovanlighetens skull, men nu känner jag att det vore skönt att slänga sig i soffan och se några avsnitt av The Walking dead. Får dock bli mycket senare för Skruttis har precis vaknat.

Hoppas ni har haft en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar