tisdag 2 oktober 2012

Länge sedan!

Upp och ner, så har sista två veckorna varit. När det har varit ner så har jag inte orkat blogga och när det har varit upp så har jag inte prioriterat skrivandet :-). Ner-dagarna glömmer vi, de tänker jag inte skriva om mer än att de bl a handlade om min syrra som inte är alltför schysst. Men det är färdigältat och de dagarna har tagit nog med energi. Alla har vi såna dagar när man är ledsen eller arg. Eller bara grubblar-dagar.

Så vad har vi haft för oss då? Ska jag vara ärlig så blandar jag lätt ihop dagar och veckor såhär när man inte jobbar. Det är rätt härligt på ett sätt har jag kommit på! Vi har träffat lite folk som Skruttis´mormor och morfar, farmor och morbror. Vi var också iväg och fikade med min kollega och hennes bebis. Dock inte den dag jag skrev förut att det skulle bli för de blev förkylda. Det var jättemysigt och så kul att träffa dem. Helt plötsligt såg Skruttis så stor ut jämfört med G. Tänk att hon också varit sådär liten. G sov hela tiden medans Skruttis var på sitt sämsta humör och var ledsen förutom 20 min då hon lyckades sova i vagnen. Jag var rätt slut efter de timmarna, men det gör inget.

Babysimmet rullar på och Skruttis verkar fortfarande gilla det. Får se om det blir någon fortsättningskurs också. 

Skruttis och jag har varit på Öppna förskolan som vanligt på tisdagar. I dag var det dock stängt. Förra veckan var vi med de andra på bvc och pratade om mat. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare för upplägget var rätt rörigt och sen var jag fruktansvärt trött också och minns knappt nåt av vad hon sa. Vi börjar väl så smått med typ potatis och sånt. Kanske gröt.

Just det, jag har varit på efterkontroll på MVC. Tog även cellprovet som jag skulle tagit i maj förra året. För första gången känner jag mig lite nervös över att det ska visa nåt negativt. Attans att det ska ta flera veckor innan svaret kommer. BM sa att jag är välkommen tillbaka och att det är lättast att bli gravid igen de första två åren.....Hmmm....

Jag lyckas förresten inte hitta någon bra bärsele som passar min konstiga kropp. Nu har jag fått för mig att Babybjörn inte är bra för barnens rygg och höfter (ja, jag vet att den funnits länge och att många använder den) så jag ville testa en Ergobaby igen. Men alltså, den är ju skitsvår att få på själv. Känns så himla otrygg. Men oj vad underbar den var sen, ingen vikt på axlarna! I alla fall inte under den tiden jag gick runt i affären. Jag vet jag är skitjobbig och velig.

Sista nätterna har jag sovit 2-3 timmar bara, trots att Skruttis har ätit endast en gång och det vid 3-tiden. Det är omöjligt för mig att slappna av och koppla bort alla tankar trots att jag egentligen är trött. Det är som att under sen kväll och natt DÅ börjar jag fundera och reflektera över mig och allt annat än Skruttis. Det finns liksom inte tid på dagarna. Har ni andra det så också eller är det jag som är knäpp? Jag mår pissdåligt av sömnbristen just nu, mest för att jag vill vara piggare så jag hittar på mer på dagarna. Har konstant huvudvärk också. Men det går ju över någon gång antar jag. Nu har jag gnällt färdigt över sömnen.

Nu ska jag äta en sen middag. Hörs en annan dag!

Kram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar