söndag 7 oktober 2012

Helgen

Igår hade vi en riktig mysdag som började med frukost i gallerian på ett café. En sen frukost dock, klockan var nog närmare halv elva. Kaffe och god macka blev det för min del. Vi åkte och bytte bärselen vi hade köpt mot en annan, det blev modellen comfort carrier i stället och nu kan Skruttis sitta både i grodställning och som i en vanlig Babybjörn. Jag skulle prova den igår kväll, men hon var så otroligt övertrött (?) så det funkade inte alls. Eftermiddagen spenderades på Steninge slott. De hade höstmarknad där. Det var en väldigt liten marknad, men jag tycker att det jämt är mysigt på Steninge så det spelade ingen roll. Lunch blev det där och sen var vi hemma på kvällen. Skruttis hade så himla svårt att somna och var ledsen i många timmar.

Den här dagen började inte så bra. Jag och K har väl inte varit riktigt sams om man säger så. Men nu är det ok igen fast jag sitter här med skitdåligt samvete som vanligt. Han och Skruttis är ute på långpromenad. Jag hade ingen lust alls med det. Inte pga morgonen utan för att jag har jätteont i huvudet som vanligt och ont i halsen. Idag vill jag helst dricka en massa honungsvatten och läsa bara. Den är sååå bra, boken Eldvittnet av Kepler. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar