söndag 21 oktober 2012

Härlig helg!

Vad fort helgen har gått, helt otroligt och sorgligt. Det är så mysigt när vi kan vara tillsammans hela lilla familjen. Jag önskar att K kunde ta semester till efter nyår. Nåja det funkar ju inte, men önska kan man.
Skruttis höll oss vakna mellan 01-03 natten till idag och hon roade sig med att vända sig till mage hela tiden. Hon kan inte vända sig tillbaka så vi fick hjälpa henne ett antal gånger...Gullungen, hon är så söt och fin och bara bäst! Nu är hon redan fem månader. Sista månaden har gått så fort tycker jag.

Vi har haft en lugn och jätteskön helg. I fredags kväll blev det film. Dock så somnade jag innan den slutade, men den var bra, jag var bara så himla trött. Vi har varit i akut behov av en massa saker som tvål, shampoo....ja sånt. Så igår var vi och handlade. Vad mycket julsaker det är i affärena redan förresten. Det är ju bara oktober! Men lite mysigt är det allt med alla ljus och tomtar. Det blev film igår kväll också och jag lyckades hålla mig vaken.

Idag har vi varit på en långpromenad i det underbara vädret. Luften är så frisk, härligt! Vi invigde sittvagnen utomhus. Tycker inte att Skruttis sitter så bra i den, hon liksom halvligger, hon klarar inte än att sitta så rakt. Fast hon verkade trivas ändå och den gick bra att fälla ner när hon skulle sova. När vi tog en sväng genom gallerian så satt hon lugnt och tittade runt, när vi haft liggvagnen så har hon ju velat komma upp och bli buren. Jag har fått tips av en i mamma-gruppen om en sjö en bit bort som man kan promenera runt. Den var vi nyfikna på och oj vilken mysig promenad det blev! Och ganska många mötte vi som var ute och sprang. Dagens promenadrunda kommer att bli en favorit, helt klart. Att kunna gå vid vatten är alltid extra trevligt dessutom.

Vi har inte så många planer inför kommande vecka mer än träff med kollega och hennes son, Skruttis´farmor kommer hit på middag, jag har träff med en kompis och så babysimmet som vanligt. Nu är första kursen slut så fortsättningskursen börjar. Egentligen är det öppna förskolan på tisdag, men jag vet inte om jag har någon lust att gå dit faktiskt. Jag önskar fortfarande att det fanns någon här i området som jag kunde lära känna och gå promenader och fika med ibland. Jag hoppas det blir många promenader i veckan och så måste jag kolla upp sidor på nätet där man kan beställa dopkort och kolla upp catering! Dopet är i mitten av januari och jag vill ha så mycket som möjligt klart innan jul. Som jag skrivit så är det inte min grej att fixa och ordna med sånt. Jag är bara inte sån som "kan" sånt och blir bara nervös. Nån kväll vill jag gå själv och kolla på skor och kläder. Jag måste ha byxor och några kängor eller nåt som jag är bra vid längre promenader eller nya joggingskor. Har inte bestämt mig där än.

Sov gott!




Kram!

2 kommentarer:

  1. Visst önskar man att helgerna kunde vara för evig, så familjen kunde vara samlad hela tiden. ;)

    Låter som ni haft en fin helg.

    Kramar
    Ps. Finns du på Instagram? Skulle vara kul att få följa dig/er där. Ds.

    Kram igen

    SvaraRadera
  2. Nej, jag finns inte på Instagram. Har funderat på det, men jag vet inte....Tycker jag blir lite småstressad av att hinna med FB, bloggen, kolla mail...Men vi får se, nån dag kanske jag ändrar mig.

    Kram!

    SvaraRadera