onsdag 24 oktober 2012

Toppenfin onsdag och lite annat

Åh vilken bra dag vi har haft idag! Vi har inte gjort något speciellt egentligen, men Skruttis har varit glad hela dagen och vi har haft en mysig dejt med min kollega och son. Tog sittdelen för vi skulle fika med dem i gallerian och jag vet att Skruttis bara vill bli buren och se sig omkring. Hon trivdes verkligen i vagnen. Idag fick hon en kudde bakom ryggen och satt mycket bättre. Det var till och med att hon somnade en stund i vagnen. För första gången på väldigt länge kunde jag kolla lite i affärer, fika och hon var nöjd och glad. Underbart. Redan vid 19-tiden somnade hon så jag har passat på att baka äppelmuffins. På fredag kommer ju min kusin och hälsar på och äter lunch med oss. Träffar henne otroligt sällan då hon bor i Halmstad. Ska bli skoj! I morgon skulle jag träffat en kompis på kvällen, men hon har fått förhinder tyvärr. Så synd, jag hade sett fram emot det. Men det blir fler tillfällen.

K har jobbat hemifrån och jag tycker det är så härligt när han gör det. Ibland känns det så jäkla ensamt att vara mammaledig. Måste erkänna att jag vissa dagar får ensamhetspanik. Och vissa dagar är det skönt när det bara är Skruttis och jag. Det är inte lätt att hitta på saker jämt, men jag märker att Skruttis behöver mer stimulans än tidigare. Hon blir lätt uttråkad och är ganska svårflörtad, hon är inte den som skrattar åt allt och inget bara sådär. Ett tag var jag lite nojjig över det och började grubbla över varför. Men alla barn är olika, har olika personligheter, utvecklas olika osv. Åter igen - man ska inte jämföra.

I måndags kom förresten matkassen. Har provat två rätter, den ena var rätt trist, men idag åt vi indisk linsgryta med naanbröd och ris. Den gillade jag mycket. Superlätt att göra och mycket blev det. Var lite feg med kryddningen dock, men min mage fixar inte för stark mat. Tydligen går grytan bra att frysa också. Känns som hyfsat nyttig mat också om man struntar i ris och bröd. (Eller jag vet förresten inte om den är så nyttig, kom på att det ju är kokosmjölk i. Ja,ja, gott var det.) Hojta till om ni vill ha receptet :-). Vi uteslöt koriander för det klarar jag bara inta av. Smakar tvål...

Jag hade tänkt lägga mig tidigt, men det blir aldrig så. Var nyss ute i köket och smakade en muffins. De blev för kompakta och torra tycker jag. F-n. Jag fattar inte, jag lyckas nästan aldrig med bakningen här. Jäkla ugn ;-). Vissa recept har jag ju använt i åratal, men här så blir inget bra ändå. Blir så less. Hade nästan lust att slänga dem. Vad ska jag bjuda på nu då? Vill verkligen inte köpa nåt.

Näe nu ska jag sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar