lördag 18 maj 2013

Dagarna går

Just nu går tiden extra fort tycker jag. Säkert för att jag vill att den ska stanna i stället.

Vi är äntligen friska allihopa. Det är väl egentligen K som varit dålig. Skruttis var rejält dålig i magen några dagar, men det kan ju lika gärna berott på tandsprickning eller nåt. Hon har faktiskt fortfarande bara två tänder. Jag tycker det är så fantastiskt med allt det nya som hon lär sig. Hon pratar å pratar och ibland hör man nåt ord som är begripligt. Så sött. Jag tror att det inte dröjer så länge tills hon börjar gå. Numera ställer hon sig upp från sittandes på golvet utan stöd och så står hon där och ler och ser jättestolt ut! Hon vågar inte ta något steg än utan sätter sig på rumpan oftast.

Appropå gå så undrar jag om ni har några tips på lära-gå skor? Skruttis har långa och smala fötter. Har redan frågat i en affär, men kul att höra vad era barn använder. Kavat verkar ju poppis, men hon i affären sa att Skruttis nog har för smala fötter för dem. Vi får se när det är dags, det var ju ett tag sen vi besökte affären och mätte fötterna.

I eftermiddag kommer K hem från ett dygn med kollegor. Blir skönt att ha honom hemma igen och vi har en del att fixa som jag känner mig smått stressad över.

Så bäst jag sätter fart att fixa mat medan Skruttis sover. Har köttfärs som jag måste göra nåt med och det får bli pannbiff.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar