tisdag 21 maj 2013

BVC och fästing

Dagen började med ett BVC besök då det var dags för ettårsvaccinationen. Det gick bra. K var med precis som han brukar på BVC och sen gick vi och drack en kaffe innan jag och Skruttis fortsatte till hm. Hon fick presentkort i födelsedagspresent och vi köpte några sommarplagg som jeansshorts, linne och tunna byxor. Även en kofta fick följa med hem.
Jag önskar att jag kunde ha jeansshorts, man kan ju ha nästan vad som helst till och så är det ju så himla snyggt. Får satsa på det nästa sommar.

Skruttis har förresten fått sin första fästing. Vidriga är dem. Vi pratade med BVC om tbe vaccin eftersom våra katter drar in så många fästingar. Om tidigast två veckor kan hon få vaccinet pga det hon fick idag.

Nu ska jag passa på att vila lite när Skruttis sover ifall jag måste vara uppe mycket i natt. Jag räknar nämligen med att Skruttis får hög feber senare idag,  hon har ju fått det vid de tidigare vaccinationerna. Fick höra idag att det brukar bli värre efter varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar