fredag 24 maj 2013

Men vadå, går du inte promenader med vagnen?

Jag blir tokig på att de flesta jag träffar ska kommentera eller fråga om jag har gått ner gravidkilona. Det spelar ingen roll om personen tar upp det själv eller om jag säger att jag har några kilon kvar så får jag jämt höra något i stil med rubriken ovan. Folk tittar uppifrån och ner och ser jätteförvånade ut. Alllla går ju ner inom några månader efter förlossningen. Ok.....Inte jag. Sist fick jag höra hur snabbt några gemensamma bekanta gick ner alla kilon och fick på sig jeansen. En månad, två månader. Jo minsann.

Jag känner mig helt värdelös och vill bara försvinna. Jag förklarar att jag visst går promenader, men att jag faktiskt inte äter som man ska. Vad fasen, de som känner mig vet ju att jag är sockerberoende och skulle kunna leva på pasta typ. Det är ändå ingen som fattar. Det ska räcka med promenader tydligen. För andra kanske, men inte för mig. Jag måste äta rätt och jag måste röra på mig mer.

Vad jag vill ha sagt är att jag tycker det är trist att trots att jag förklarar så ska folk gå in i en diskussion om min vikt. Bläää!!! Jag vet redan att jag är tjock.

2 kommentarer:

  1. Va? Är folk så klumpiga? Ja man upphör aldrig att förvånas över hur en del beter sig! Jag fattar inte varför man måste fråga om eller kommentera andras kroppar öht! OM du själv tar upp det så tycker jag att andra borde säga nåt i stil med "Ja men det tar ju olika lång tid att komma i sina tidigare kläder och det är ju kanske inte det man fokuserar på och du är jättefin som du är." Jag fattar inte att folk är så satans okänsliga och inte kan ta in att vikt, kropp, utseende etc kan vara känsligt. Ta inte åt dig, det är svårt -jag vet-men försök att inte ta åt dig. Dom som säger sådär har fan i mig inget hyfs!

    SvaraRadera
  2. Ja, konstigt att vikten är så viktig för alla andra och att dom inte fattar att man är medveten om att man väger lite mer än vad dom tycker är normalt.
    Tror inte att promenader hjälper mig helt heller, det är som typ amning, det gjorde inte att jag ner så mycket heller.

    SvaraRadera