onsdag 29 maj 2013

Sömnbrist och "mitt lilla plåster"

Här har rutinerna helt plötsligt ändrats totalt kan man säga. Herregud säger jag bara, de senaste två kvällarna har varit så jobbiga och jag är helt slut. Skruttis vägrar att dricka ersättningen, vägrar att ta nappen, vägrar att lägga sig, vägrar att sova, vägrar det mesta. Igår somnade hon vid 24-tiden istället för 19-20 tiden som hon brukar. Det är ju inget konstigt egentligen, men hon var så himla arg på allt. Jag höll på att bli tokig. Det enda som tillslut funkade var bärselen. Jag vill inte att hon ska vänja sig vid den på kvällen för vi hade en kort period när hon inte somnade utan den och det vill jag inte ha igen. Sen vaknar hon flera gånger på nätterna och är ledsen.

Skruttis är enormt klängig.  Alltså helt otroligt, hon håller fast i mina ben eller byxor och jag får inte gå ifrån henne en meter. Lilla sötisen. Det blir inte mycket gjort och även om det är gulligt att hon vill vara nära så är det frustrerande ibland. Och så vill hon att jag/vi ska bära henne helst hela tiden.

K har varit på ett möte på förskolan idag om inskolningen. Tankar och känslor kring att Skruttis ska börja förskolan kommer i ett annat inlägg. Nu ska vi se The walking dead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar