lördag 23 mars 2013

En dag hemma

Igår pratade vi om att gå på Skansen idag. Men så vaknade jag i morse och kände inte alls för det. Jag är hopplös på det sättet (och på många andra sätt ;-)). Jag är så beroende av dagsformen på nåt vis och rättar mig mycket efter den. Väldigt dumt egentligen. Sen kändes det kallt att gå på Skansen.

När Skruttis sov sin förmiddagssömn så låg jag bara i soffan och slöade. Grät till ett program på Animal planet. Nu har K och Skruttis gått ut för att handla middag och efterrätt. Jag blev så himla sugen på Gino, världens enklaste att göra ju. Jag intalar mig att den är liiiite nyttig för att det är frukt, men det är den nog inte med den vita chokladen och vaniljkesella som vi tänkte ha till...

Jag funderar på en jobbannons jag såg igår på en domstol som är supernära här där jag bor. Kanske för nära. Men det är inte det som är problemet utan att det står att de bara kräver gymnasieutbildning. Jag har pluggat fyra år på högskola och det känns inte så kul då om jag ska vara ärlig. Det betyder såklart inte att jobbet inte kan vara intressant, utvecklande osv, men det känns bara konstigt. Fast jag kanske inte ska tänka så? Och lönen? Jag har dålig lön nu i och för sig, men tvivlar på att jag skulle få högre där. Men jag skulle gärna vilja jobba på en domstol, det är just det. Vad skulle ni gjort? Jag tänker i alla fall ringa och få lite mer info. Dessutom vill jag ju inte börja jobba förrens i september. Kan tänka mig augusti om det funkar med K och OM det gäller ett nytt jobb.

Hoppas ni får en fortsatt fin lördag!

Kram till er alla fina!

Ps. H&M gav oss en ny vinteroverall till Skruttis. De hade bara en storlek större än den hon hade, men det var ju perfekt ändå.


1 kommentar:

  1. Åh Skansen, jag har ju helt missat att man kan gå dit redan nu.. mys ju!

    SvaraRadera