söndag 10 mars 2013

Långhelg

Veckan har gått fort och det har varit några dåliga dagar. Jag har haft ovanligt kraftig pms, vilket har inneburit dåligt tålamod, dåligt humör och jag har känt mig tjock och ful. Inte nog med det, jag klippte mig i torsdags och det blev FULT. Jag är så glad att jag har en plattång kan jag säga samt att mitt hår brukar växa rätt fort... Och jag är glad att jag inte behöver visa mig på jobbet såhär. Nog om det.

I torsdags innan klippningen hade jag lite egentid för K hade tagit ledigt från lunch. Såklart kunde jag inte låta bli att ringa och kolla läget. Fan. Varför gör jag det? Jag sa också att det känns skönt att kunna kolla på kläder utan vagn och fick till svar att det är lyxigt att kunna promenera med Skruttis i solen mitt på dagen en vardag. K lät så lycklig över deras eftermiddag tillsammans och jag blev rörd av hans ord. Jag shoppade inget. K däremot kom hem med ett par kassar.

I fredags var K ledig, därav långhelg för oss. På förmiddagen spenderade vi några timmar på Ikea. Vi skulle egentligen bara ha en sån där skötbädd som man blåser upp för katterna har rivit sönder den vi har. Den var slut och tydligen slut i hela landet! De hade ingen aning om när de får in den igen. Fasen också. Kom hem med lite småplock som servetter och sånt och en ny bäddmadrass till extrasängen. Vi borde köpa en ny till vår säng också, men det får vänta lite, de är så himla dyra när man ska ha så stora.

Igår hann jag träna (hemma) på förmiddagen och sen bar det av till återvinningscentralen och så storhandling efter det. Kvällen bestod av god mat och TV:n.

Är lite seg idag, trots att K gick upp med Skruttis och jag kunde somna om. Halv fem i morse var vi uppe och badade en katt efter ytterligare ett bråk ute. Kanske dags att låsa kattluckan till natten? Jag vet inte vad vi ska hitta på idag, jag känner mest för att bara vara Allra helst skulle jag vilja ligga i soffan hela dagen och läsa min nya bok och titta på TV. Ut på promenad och rensa garderoben borde jag dock ta tag i. Det har jag sagt i veckor nu. Skruttis har så mycket kläder som blivit för små. Har börjat samla allt i en flyttlåda. Även mina kläder måste jag se över. Jag måste skärpa mig och inte spara på sånt jag inte använder.

Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar