tisdag 19 mars 2013

Tio månader idag!!!

Det är som vår bvc sköterska sa idag: nu är hon en liten tjej, vart tog bebisen vägen?
Precis så känner jag och K också.  Idag fyller världens underbaraste, busigaste, mest otåliga och charmigaste tjej 10 månader! Grattis älskade Skruttis!

Tiden går så fort nu så jag nästan får lite magont och jag kan inte fatta att hon snart är 1 år och ska börja förskolan till hösten. För så blir det. Vi har fått erbjudanden från två förskolor. Den ena är vårt förstahandsval så det är vi såklart jätteglada över. Idag var vi och hälsade på hos den andra. Det är ett föräldrakooperativ som är montessori-inspirerat. Det lutar åt förstahandsvalet.

Men innan förskolebesöket så var vi på 10-månaders kontrollen på bvc och den gick jättebra. Jag trodde dock att Skruttis skulle ha ökat mer i vikt. Nu väger hon 8480 g och är 73 cm.

Minns inte om jag skrivit om det förut, jag är ju rätt snurrig, men jag ska köpa en Didriksons vinteroverall till nästa säsong hade jag tänkt. Får chansa på storleken...Den är nedsatt från 1 087 till 543 kr. Det känns bra tycker jag. Sen tillkommer i och för sig fraktkostnad. Har hört gott om Didriksons overaller.



1 kommentar: