tisdag 12 mars 2013

Njuter av en lugn tisdag

Vi har tagit det väldigt lugnt idag, jag och Skruttis. Så himla skönt. Skruttis somnade om i morse och sov till halv åtta. Lyxigt, med sovmorgon tycker jag och känner mig pigg och glad. Vi har ägnat förmiddagen åt lek och mys och nu sover hon. Jag har ätit lunch och nu gott kaffe.

Igår var på ute på en långpromenad med de som vi träffade på ÖF sist. Det visade sig att hon och hennes dotter bor i gården bredvid. Det enda som känns lite småjobbigt eller väldigt jobbigt är att de verkar ha höga krav vad gäller mat och bakverk. Tydligen är de superduktiga i köket. Hur jag är, vet ni ju redan....

Hon bjöd in oss på kaffe efteråt, men Skruttis var jätteledsen (vilket jag senare förstod att det berodde på magont och lös mage) och vi hade lite bråttom för Skruttis´farmor skulle komma och hälsa på. Hur som helst så hade vi en trevlig eftermiddag och tidig kväll med farmor. Mat och fika och sen var jag rätt trött. Kollade på Molanders bara. Ser ni den serien? Jag gillar den!!!

I morgon ska K göra en MRT för att se om någon tumör i buken kan vara orsaken till blodpropparna.

Nu ska jag lägga mig i soffan och slappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar