fredag 22 mars 2013

Gårdagen

Det var en himla trevlig dag igår. På förmiddagen hade vi det lugnt och skönt här hemma och efter lunch var vi och grannen (hon som bor i gården bredvid, men jag kallar henne grannen här) till öppna förskolan igen. Vi var bara fyra där, jätteskönt och mysigt. På eftermiddagen fick jag nåt ryck att jag ville iväg själv och gå i affärer så jag mötte bara K i dörren ungefär och sen åkte jag till en galleria. Mysigt där med för det var så lite folk i affärena. Kom hem med två fynd på bokrean för det var halva reapriset. Gillar starkt att fynda!!! Hittade även nya tossor och två mössor till Skruttis för 19 kr/st.  Nöjd! Dock inga walkingskor till mig. Jag känner mig så snål där för jag vill ha joggingskor också.

Skruttis sov redan när jag kom hem. Det blev en sen middag och sen kollad jag och K på ett avsnitt av serien Invation. Har ni sett den? Köpte boxen för inte så länge sen. Älskar dvd-boxar.

En tråkig grej med gårdagen var att när vi skulle till förskolan så gick dragkedjan i Skruttis vinteroverall sönder. Tur hon har en vindtät fleeceoverall också. F-n liksom, jag fixar inte att laga den. Inte så kul att köpa ny overall nu och det är ju kallt fortfarande. Plus att det inte finns så många vinteroveraller kvar i affärena om man inte vill köpa nån för tusen spänn. Nåja, det ordnar sig. Trist bara såhär på (förhoppningsvis) slutet på vintern.

Helt galet att det är fredag igen, den här veckan har gått otroligt fort! Vi har inga stora planer inför helgen.

Näe, nu vill jag ha kaffe igen!!!



1 kommentar:

  1. Hej söta,
    vasen är inhandlad på indiska för många år sen =).
    Men det verkar vara en återkommande "modell" i olika skepnader, som finns hos dem =).

    Ha en fin helg.
    kramar

    SvaraRadera