torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

Igår satt jag och sa att den här veckan har gått så himla långsamt. Dagarna har känts jättelånga! Och vad händer då, jo Skruttis bestämmer sig för att vakna kl 05 och vill inte somna om. Pigg och glad och världens underbaraste sitter hon i vår säng och läser högt ur sina böcker och pratar med sin kanin. Klockan åtta efter både gröt och ersättning så blev hon toktrött och somnade i min famn. Själv känner jag mig lite rastlös. Jag har tvättat, plockat, druckit en massa kaffe, kollat tv, gosat med katterna....och klockan är bara 09.38. Jaha.

Vi ska i alla fall ut sen. Jag längtar ut till solen. Det är jämt nåt som måste handlas och nu står kattmat på tur. Har tänkt på att jag inte har något påskpynt heller mer än ris och fjädrar. Som katterna förresten välter hela tiden. Nån fin duk kanske vore nåt? Får kika efter det. Jag trodde inte vi skulle göra så mycket i påsk men nu är det bestämt att vi åker till Skruttis´farmor i morgon, mina föräldrar på söndag och på måndag ska vi träffa bästa J. Däremellan måste jag hitta joggingskor och sportbh. Några byxor har jag inte heller. Eller jo, men de får jag inte upp längre än till strax över knäna....Mer än trist. Det där med sportbh tycker jag är skitjobbigt att hitta någon bra. Det slutar oftast med att jag bara blir förbannad och köper nån för att jag måste.

Vi har ju kollat på skalkläder åt Skruttis. Frågan är om hon verkligen behöver såna nu? Hur klär ni era små? Dessutom druknar hon i de flesta jackorna och byxorna. Att köpa en liten storlek känns ju inte heller kul, vore ju bra om hon kunde ha dem i höst också. Samtidigt vill jag köpa bra grejer för jag räknar med att hon kommer att kunna gå i höst. Tar gärna emot tips på kläder. Vinteroverallen kom igår. Är jättenöjd, den är så fin. Men oj vad stor!!! Jag har svårt att tänka mig att Skruttis kan ha den i vinter. Lilltjejen.

Ha en mysig dag! Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar