lördag 17 mars 2012

De senaste dagarna

Det har inte blivit mycket bloggande för min del under veckan. Igår var jag jättegrinig och skrev ett inlägg som jag sedan tog bort...

Veckan har varit bra! Intensivt på jobbet, precis som jag misstänkte att det skulle bli. Men det har varit hanterbart. Dock har jag jobbat lite mer än mina 75%, men den flexen kommer att behövas nu i veckan när det äntligen är dags för ultraljudet på måndag och sen är det BM besök och föräldrakurs i amning också.

Jag är fortfarande lika trött på kvällarna om inte tröttare. Halsbrännan är så vidrig, ibland är smärtan helt galen och den kommer alla tider på dygnet. Det är ett område som är ungefär lika stort som en femkrona lite på vänster sida ovanför livmoderkanten som orsakar smärtan. Magmunnen antar jag. Igår köpte jag Gaviscon. Den var lite bättre än Novalucol tycker jag. Det tokiga är bara att jag tar ju kalciumtabletter + D-vitamin och Gaviscon innehåller kalcium. Det är inte bra att få i sig för mycket av det har jag fått order om av min husläkare. Hon har noga förhört mig om ifall jag äter mjölkprodukter innan jag började med kalciumtabletterna. Det är bra att hon är noga tycker jag. Har ni andra också sån smärta?

Foglossningen är såååååå mycket bättre :-). Är himla lycklig över det, det går inte att beskriva hur skönt det är att slippa halta och faktiskt kunna röra sig mer fritt. Underbart! Kan gå lite längre sträckor nu, men får mer och mer sammandragningar. Den här veckan har de kommit så fort jag går kanske 20  meter och det tar längre tid innan de går över. Jag kanske går för fort, passar ju på nu när bäckenet är bättre :-).

Skruttis rör sig massor nu. H*n har haft party hela natten. Vi vet fortfarande inte vad Skruttis ska heta. Jag har svårast med tjejnamn nu. Inget jag riktigt fastnat för. Trodde vi hade ett, men nja.....det känns inte hundra.

I torsdags var vi förresten på en föräldrakurs om föräldraskap. Den var helt ok. Kursledaren pratade mycket om att man inte ska glömma bort varandra, att det är viktigt att inte bara prata om barnet och att man kommunicerar och talar om sina behov. Han nämnde även att man förväntas vara så lycklig när man första gången får hålla sitt barn, men att alla inte känner så utan lyckan och kärleken till barnet kan växa fram och det är inget onormalt med det.

I eftermiddag blir det en liten biltur på 1,5 timme enkel resa då vi ska skjutsa brorsan och hans tjej till en fest. Mer än så har vi inte planerat och det känns bra. I morgon förmiddag ska vi hämta dem.

Ha en fin lördag!!!



1 kommentar:

  1. Hoppas din söndag varit bra och tack för din kommentar.

    Ha en fin start på den nya veckan.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera