torsdag 1 mars 2012

Avbokad föräldrakurs

I kväll beslöt jag mig för att avboka föräldrakursen i morgon som skulle handla om förlossning och smärtlindring. Hade sett fram emot den mycket då jag tänkte den skulle få mig lite lugnare. Är inte så orolig som jag var ett tag om ni minns, men ändå. Anledningen till avbokningen är att jag har fått rejält ont i halsen och hostar som sjutton. Vet inte om det smittar, men det känns inte ok att sitta i ett litet rum med andra gravida och hosta var femte minut. Hostar ibland dessutom så jag nästan kräks. Men det går ju över nån gång och jag känner mig inte sjuk! Vi ska på öppen föreläsning om förlossningen på det sjukhus vi vill till så det kanske räcker med deras info. 

Ska försöka göra ett försök till att sova nu när jag fått i mig en Novalucol. Är jättetrött, men det har varit omöjligt att sova med magkatarren. Måste komma ihåg att jag inte klarar tomater mer om de inte är färska. Hade av nån anledning glömt det. Idag åt jag krossade i köttfärssåsen och det var mindre lyckat.

Natti natti!

1 kommentar: