onsdag 29 februari 2012

En härlig onsdag

Vilket fint väder det är och det har varit en jättebra dag hittills. Fick skjuts av K till jobbet i morse för han skulle ändå iväg på annat sen. Det går knappt att beskriva hur lyxigt det kändes. Hade två möten idag så hela förmiddagen gick åt till det. En hel del viktig info togs upp. Sen jobb tre timmar till och sen blev jag hämtad också! Har mindre ont nu än jag brukar. Innan K hämtade mig hann jag smita in i en affär och kolla på stödstrumpor. Behöver fler. Nu när det börjar bli varmt så tycker jag dock det är svårt att veta vilket material man ska köpa. Jag står inte ut om det blir för varmt. I just denna affär fanns både nylonstrumpor och vanliga knästrumpor.

K har varit till veterinären med stora katten idag. Vi upptäckte igår att han luktade så illa. Då menar jag illa. Trodde först det kom från munnen/tänderna men så upptäckte vi att det var från örat. Det visade sig hos veterinären att han har ett sår långt in i örat som har blivit varigt. Det gick inte att se om man inte vek upp det ordentligt. Han fick lugnande och sen gjordes såret rent. Nu blir det antibiotika i en vecka. Veterinären tror att det är någon som rivit honom där för det fanns rivmärken. Det kan nog stämma, för ett par dagar sedan var det nämligen kattbråk på vår uteplats...Nu ser han mest ledsen ut och håller sig för sig själv, stackarn. Jag hoppas han inte har alltför ont. Han har fått fyra sprutor sammanlagt, varav en smärtstillande. Just det här med katten var ju såklart inte så härligt med denna dag (med tanke på inläggsrubriken). Men det var ju superbra att vi fick träffa en veterinär redan samma dag vi ringde. Annars finns det ju djurakut, jag vet. Men skönt att slippa sitta där i flera timmar.

Redan torsdag i morgon, helt otroligt vad veckorna går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar