söndag 12 februari 2012

Saknar

För några timmar sedan åkte K till Åland. Det är tomt och tyst och ensamt, tur jag har katterna i alla fall. Nu är det ju inte så att han blir borta dölänge, han är tillbaka på tisdag kväll. Men ändå....

Även denna dag har varit lugn. Det har blivit en del glo på skidor på TV. Jag köpte en intensivtoning hos frissan förr förra gången och idag har jag äntligen få i den i håret så nu slipper jag och alla andra se mina fula gråa hårstrån. Har dragit på det för Skruttis skull, men sist så övertalade min frissa mig att det inte är nån fara. Nu känner jag mig lite finare i alla fall. Det var dessutom den enda färg jag någonsin använt som jag inte kände nåt stickande eller ens lite svidande i hårbotten. Skönt!

Hur jag än försöker så kan jag inte riktigt släppa tankar på förlossningen. Just nu är jag fullkomligt livrädd för den. För smärtan. För att spricka. För allt. Måste försöka att inte tänka på det, jag kan ju inte vara livrädd i tre månader till.

I morgon är det dax för jobb igen. Usch, usch, usch! VILL INTE. Har suttit ett tag med Tens apparaten nu för att förhoppningsvis inte ha lika ont i morgon. Men jag vet inte hur man sätter plattorna när man har foglossning FRAM. Är det typ på insidan av låren då eller? Att man inte får ha dem på magen förstår jag.

Det blir tidigt i säng, jag är redan jättetrött och skulle kunna somna bums. Tänkte se den nya serien "Kontoret" och sen sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar