måndag 6 februari 2012

Väntar

Sitter här och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp. Pratade med dem i morse för jag ville boka en tid med min favvoläkare. Hon hade ingen akuttid förens i morgon och nån sån tid får man ju inte boka reda nu. Vad krångligt det ska vara. Så nu får jag väl försöka få tid till nån annan iaf, även om jag inte vill det. Hon jag pratade med lät väldigt oförstående till varför jag inte kan jobba. Öhhh ok.....Jag försökte förklara för henne, men hon sa bara att influensa går över av sig självt. Jooo, men det är inte det som är mitt problem. Jag får liksom inte vara hemma så många fler dagar utan intyg. Det är synd att bm inte kan sjukskriva.

Hur som helst så har jag hostat mycket under natten och är jättetrött idag. Mår illa som fan sedan igår förmiddag. Sådär som i början. Tål knappt att se mat. Kom att tänka på det igår att jag faktiskt mått illa mer eller mindre dagligen i ett halvår nu!!!! Lång tid!

Igår och jag märker att det hänger kvar även idag, har jag fått en sån jäkla negativ inställning till att vara gravid. Förstår om ni tycker jag är helt galen som skriver så och om ni blir förbannade. Men vad jag menar är inte graviditeten i sig såklart. Inte Skruttis, att vi ska bli tre och att det är helt otroligt att vi faktiskt lyckades. Utan det är alla förbaskade krämpor och illamående och att jag aldrig kan vara pigg, inte njuta utan faktiskt mått och mår jävligt dåligt jämt. Jag skrev det i nåt inlägg för länge sen, att jag efterlyser pauser i mitt dålig mående. Det gör jag fortfarande. Skulle så gärna vilja må bra 3-4 veckor i sträck i alla fall.

Nu hann jag få en tid på VC i eftermiddag. Va bra!

1 kommentar:

  1. Det är förståeligt att du blir negativ! Att må konstant dåligt tär på psyket, och man blir lite "knäpp". När jag spydde mer eller mindre dygnet runt i två månader tänkte jag flera gånger att jag ville avsluta graviditeten, för att så här kan man bara inte må.
    Men det blev bättre, och jag hoppas att du snart piggar på dig och blir lite piggare!

    Krya på dig!
    Kramar

    SvaraRadera