tisdag 14 februari 2012

Besöket hos barnmorskan

I morse tog jag en lugn promenad till barnmorskan. Tanken slog mig hur lycklig jag skulle vara utan foglossningen för det är så himla skönt att promenera när man mår bra och kan gå. Eftersom jag går så långsamt och kom iväg lite sent så trodde jag att jag skulle bli försenad. Men hon var också lite sen så jag hann pusta ut i väntrummet några minuter. Fick höra Skruttis´hjärtljud som var 160 den här gången. Väldigt fort. Vet inte om det är bra eller dåligt, men allt mellan 110-160 är tydligen ok. Magen hade växt mycket. Nån vikt kollades inte.

Däremot så hade mitt järnvärde sjunkit ännu mer, trots att jag vissa dagar tar dubbeldos Niferex. Nu är mitt värde bara 102. Hon tyckte jag skulle ta upp det med läkaren på torsdag, men hon gissade på att det inte går att göra nåt åt. För övrigt så tycker jag att det var ett dåligt möte den här gången. Det är nåt med hennes sätt att svara på frågor som bara gör mig mer förvirrad. Jag tror jag har fått en svampinfektion och hon kunde inte ens ge mig ett rakt svar på vilken behandling som är bäst. (Annars brukar jag få nån kapsel att svälja, men det funkar ju inte nu). Jätteflummig svar fick jag av henne om olika preparat och styrkor. Så fort hon nämnde ett preparat jag kan använda så blev hennes  nästa mening: fast ja, ja, man kan ju ta nåt annat och ja, kanske en annan styrka, fast det är ju inte heller bra och ja du får väl prova dig fram, men samtidigt så...ja jag vet inte. Såna där resonemang för hon om det mesta. Jag menar, svampinfektion är ju rätt vanligt, jag kan inte vara den enda gravida som fått det.

Det slutade med att jag tröttnade på att fråga och be om råd så jag har sparat några frågor till läkarbesöket.
Jag har inte blivit något klokare gällande svampen så jag får väl fråga på apoteket och läsa i Fass eller nåt.

På jobbet hade jag en lugn dag idag också. Inte riktigt som igår, men lagom lugn. Det händer en massa nya grejer så det är väldigt rörigt just nu. Vi vet inte riktigt hur vi ska jobba när det gäller vissa frågor och rutiner. Men det löser sig säkert så småningom.

Snart kommer K hem :-) Han skulle handla med sig indiskt från vår favvo-indier som finns där vi bodde förut i stan. För min del blir det kyckling korma.

Ha en mysig kväll!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Jag fick en svampinfektion när jag var gravid och då sa BM att jag kunde använda Canesten salva.

    Tråkigt med en sån knasig BM. Kan du inte byta? En BM ska man kunna prata med om allt, tycker jag, utan att känna att man får kluriga svar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på att byta BM, men nu känns det så sent att göra det.

    Kram!

    SvaraRadera