torsdag 2 februari 2012

Jag blir så förbannad (och här kommer ett supergnälligt inlägg)

Gissa vem som är hemma med (hög!) feber, hosta och huvudvärk? Det är fan inte klokt. Jag måste ha världens sämsta immunförsvar, jag blir ju hela tiden sjuk! Så trist att sitta här med feberfrossa och bara glo. Jag hoppas det inte är lunginflammation. Jag är nämligen inte van att en förkylning eller influensa börjar med slemhosta och hög feber. Hostan brukar komma sist. Jag började känna mig dålig i tisdags eftermiddag med halsont. Vaknade på natten av hostan och lite ont i kroppen. Dum som jag är så gick jag till jobbet igår. När jag höll på att bli gråtfärdig vid 13 gick jag hem. Hemma fick jag psykbryt på alltihop. Till saken hör den också att mitt ena ben har liksom "låst sig" eller nåt av foglossningen, så jag kom knappt hem. Borde tagit en taxi. Har fått foglossning fram som just nu är värre än den där bak. Jag börjar nästan vilja vara hemma en månad typ i stället för allt hattande hit och dit. Jobba några dagar, hemma, jobba, hemma....Nu går jag inte längre på samma schema som de andra, vi diskuterade det förra fredagen. Så jag är lite allt i allo och får säga till själv om jag orkar gå på hembesök t ex.

Åter igen är det flera som jobbat med halsont och förkylning. I går kände sig mins 4 krassliga. Vi måste ha dålig luft eller nåt för jag har aldrig varit med om arbetsplats där folk är så himla mycket sjuka samtidigt. Stressen är väl en bidragande orsak också. Vet också att några har sömnproblem pga arbetsbelastningen.

Tur att man får ta Alvedon som gravid. Jag hade aldrig fixat gårdagskvällen annars.

Och förresten, nu har jag fått den hemska halsbrännan som jag hört så mycket om. Fy bubblan, det är verkligen obehagligt.  Jag har suttit upp hela natten. Tog Novalucol med hjälpte inte. 

Skuttis har rört sig väldigt lite senaste två dagarna, jag hoppas allt är ok där inne.

1 kommentar:

  1. Låter inget vidare:( Usch ja den där halsbrännan minns jag med skräck. Jag sov nog halvt sittande de sista veckorna. Sen började kissandet igen mot slutet.

    Det finns en utmaning till dig på min blogg!
    KRAM

    SvaraRadera