måndag 13 februari 2012

Första arbetsdagen

Dagen började inte bra kan jag säga. Kände på bussen i morse att det kröp sådär läskigt i kroppen och jag var så himla varm. Det är en varning. På Slussen hann jag få två blodtrycksfall. Fy fan vad vidrigt det är. Hann precis upp på perrongen när det började susa, snurra och svetten rann. Som tur är finns det en bänk nära. Av med halsduken, av med jackan, fram med druvsocker. Satt där säkert 10 minuter sen kände jag mig lite bättre. Längre fram mötte jag en kollega och det kändes så skönt att inte vara ensam. Hon är också gravid och har varit med om samma sak en gång. När vi gick på tunnelbanan hände det igen. Hade sån jäkla tur att det fanns en plats ledig. Hann precis sätta mig. Av med jacka och halsduk igen. Kollegan hade vattenflaska med sig. Klokt. Hade hon inte pratat med mig hela tiden hade jag nog svimmat. När vi klev av satt hon med mig på en bänk tills jag började frysa. Då vet jag att det brukar vara över. Första svettas och sen frysa. Det är första gången detta hänt två gånger på samma dag.  All jäkla stress och alla människor också på Slussen, fy vad jag hatar det! Inte för att jag tror det är orsaken till dessa blodtrycksfall, men det gör det hela mer obehagligt. Jag tror att det beror på för mycket vila sista veckorna.

Efter denna morgon var jag matt, trött och kände mig allmänt konstig hela förmiddagen. Efter lunchkaffet så mådde jag lite bättre. Jag har inte fått så mycket gjort, men det gör inget. Man får ha såna dagar. Det var i alla fall kul att träffa kollegorna. Fick höra att nästan alla har haft eller har influensan där.  Har försökt ignorera foglossningen så gott det går.

I morgon bitti är det besök hos BM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar