måndag 27 februari 2012

Helst inget godispåseprassel och att fasta inför morgondagen

Kom hem från jobbet för en timme sedan ungefär. På bussen framför mig satt en man med en jättegodispåse med smågodis som han prasslade med och stack ner handen i typ hela tiden. Inget märkvärdigt med det, men nu när jag har gett mig själv godisförbud så är jag mer sugen på godis än någonsin! Varför är det jämt så?  Tänk en skål med colaflaskor, svampar, dumle, salta fiskar....Men jag har varit duktig i helgen och bara tagit nån ruta mörk choklad till kaffet. Inget fika eller glass heller.

Jag har fått en tid till Sös i morgon för glykosbelastningen. Är jättenervös för resultatet. Nåt annat som bekymrar mig är att jag måste fasta 12 timmar innan, dvs från kl 20 i kväll. Hur ska det gå till? Jag som får magkatarr och mår jätteilla om jag inte äter och numera måste äta nåt på natten, annars mår jag jättedåligt. Det måste ju gå, men fasen alltså. Jag brukar dessutom inte kunna gå utanför huset på morgonen utan frukost i magen. Jag trodde faktiskt det hade räckt med att fasta från kl 24.
Bästa K ska skjutsa mig dit. Skönt, då slipper jag svimma på bussen eller nåt. På Sös har jag två timmar dötid mellan provtagningarna. Jag får ta med nån bok och tidning. Fick tipset av sköterskan att ta med en citron så smakar sockerlösningen godare. Det lät till en början bra, men sen kom jag på att citron utan att ha ätit nåt innan inte kommer funka med min mage.

För övrigt så har dagen varit bra med tanke på att jag bara sov 4 timmar i natt. Det är revbenens fel. Jag är fortfarande öm på vänster sida och den "ska" man ju helst sova på så jag gör så gott jag kan. Det gör dock förbannat ont efter ett tag vid revbenen. Är glad att jag jobbar kortare dagar, blir så otroligt trött på eftermiddagen. Skulle kunna somna på stört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar