lördag 11 februari 2012

En vanlig lördag

Jag har inte kommit längre idag än till soffan. Blivit mycket TV. Känner mig groggy idag, nästan bakis. Vet inte om det har med Cocillanan att göra. Vi hade en flaska hemma sedan tidigare och jag tog lite igår innan jag skulle lägga mig. (Hälften så mycket som läkaren sa att jag kunde ta.) Somnade bums och hostade inget förens på morgonen. Men idag är jag jätteseg i huvudet och kroppen. Har myrkrypningar i benen och ja, allmän konstig känsla. Det blir ingen mer hostmedicin för mig oavsett om mitt mående har med Cocillanan att göra eller ej. Har aldrig blivit påverkad av den medicinen förut, tvärtom, jag har alltid tyckt den inte hjälper och inte fattat varför alla säger att den är så bra. Men oj vad gott jag sov den här gången.

Natten till idag drömde jag att vi fick en flicka. Förlossningen var inte med i drömmen tack å lov ;-). Vet inte om hon föddes för tidigt för tydligen hade vi inte fixat allt klart. Vi hade typ inga kläder, ingen säng, inga blöjor, och allt kändes så oförberett i drömmen. Allt. Hon sov mycket. Mer än så minns jag inte.

Jag är sugen på vattenmelon! Och den där svalkande drickan vi drack hela dagarna i Indien som jag inte minns vad den heter. Det var nåt med vatten, socker, lime, salt, citron...Väldigt läskande och supergott. Men vad sjutton kallades den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar