måndag 6 februari 2012

Det känns inge bra....

med mitt förra inlägg. Funderade ett tag på att ta bort det. Jag var så jäkla arg och ledsen och frustrerad och jag vet inte allt när jag skrev det där. Jag får ju såklart skriva som jag känner, men det hjälper ju egentligen inte att vara bitter jämt. Jag ska försöka att se saker lite mer positivt. Försöka. Jag lovar inget.

Jag träffade läkaren och är sjukskriven veckan ut. Utan att gå in på detaljer så kommer jag inte att gå till honom fler gånger om det inte är superkris.

Jag fick mess från min rumskollega som tydligen också är däckad i influensan och ännu fler är hemma. Av 8 pers i min grupp så är bara 3 där, resten sjuka. Sen vet jag att det är fler än så allt som allt.

På eftermiddagen har jag kollat lite på nätet efter stödstrumpor. Hade det på mig hela dagen häromdagen och det var verkligen skönt och benen va fina. Tror jag ska beställa en sån här stödgördel från Carriwell också då jag fått höra att den ska ge bra stöd och vara jätteskön. Någon som har provat? Jag tycker att magen börjar bli rejält tung och tänker att det kan vara skönt för ländryggen också. Bara den inte blir för varm.



 Jag har vilat och råkade somna på soffan ett par timmar. Illamåendet har varit hemskt idag också och jag hoppades på att det berodde på sömnbrist, men det verkar inte så. Har fått i mig lite fiskgratäng och potatismos i alla fall. Jag hoppas innerligt att den här sortens illamående har med influensan att göra, nu när det inte var sömnen, och inget annat. För i sånt fall borde det ju minska om några dagar.

I går upptäckte K till vår stora glädje att serien Damages har börjat igen på TV! I kväll hoppas jag vi kan titta på de två avsnitt vi missat. Just nu är han dock på väg till sin mamma, men sen så.

Kram kram!

1 kommentar:

  1. Jag har en sådan stödgördel. Tyckte inte den hjälpte så mycket. Förrän jag glömde den en dag då jag gick i affären. Plötsligt strålade foglossningen ner i benen igen. Så den mildrar, men tar inte bort smärtan. Men en god investering. Och det blir inte varmt.

    SvaraRadera