torsdag 29 mars 2012

Uppdatering v 34+0

Jag har inte haft någon ro att skriva så mycket sista tiden. Trots att jag jobbar kortare dagar så vet jag inte vart kvällarna tar vägen. Försöker visserligen lägga mig tidigt, men ändå. Mår sådär jävulskt illa igen på eftermiddagarna och kvällarna. Det startar samma tid som förut på eftermiddagen...Önskar jag kunde spy. Förutom detta så mår jag i stort sett bra. Mycket tack vare att foglossningen minskat så mycket. Lite nytt är väl krypningarna i kroppen och framför allt i benen på  natten och att jag börjar blir mer svullen om ben och lite i ansiktet. För övrigt känner jag mig som en stor klumpig elefant ;-). Det känns i hela ryggen att Skruttis går upp i vikt för var vecka. Jag är så nyfiken på vår lilla krabat där inne! H*n rör sig en hel del, stora rörelser och ibland gör det nästan lite ont samtidigt som det är mysigt.  Och stackarn som hickar flera gånger per dygn. Jag tror Skruttis har tröttnat på mina mammabyxor. De är ju ganska små vid det här laget och klämmer lite och det gillar h*n inte! Det som funkar bäst är helt klart mammaleggings på jobbet och mammamjukisbyxor hemma. Eller K´s pyjamasbyxor (ja, hemma då såklart). Längtar såååå efter kunna ha vanliga kläder.

Jag var till SÖS med min värk som jag skrev om. Fick svaret att det kan vara UVI och det skickades på odling. Det kan också vara förvärkar, men än så länge har det inte påverkat livmodertappen i sånt fall. (Fy bubblan vad ont det gör när tappen ska kollas. Hur ont gör då inte en förlossning kan man ju undra...?????). Jag har fortfarande molande värk, men inte lika kraftig som då. Försöker att inte tänka på det alltför mycket utan vill försöka njuta nu de sista veckorna.

Förra veckan var vi förresten på föräldrakurs om amning. Den var jättebra. Det var en praktikant som höll i kursen och hon var verkligen förberedd. Hon tog upp lite annat också som var bra att känna till.

På jobbet går det bra! Som jag misstänkte så var förra veckan tuff, men nu är det lugnare och jag ser till att jobba mina 75% och sen går jag hem oavsett. Har en del flex från förra veckan, funderar på att ta ut den i morgon och gå vid lunch, men vi får se....

Mitt D-vitaminvärde har stigit lite! Jiiippppiiii!!!! Det är långt ifrån normalvärde, men i alla fall, det är ju bättre än inget!

Ha en fortsatt bra kväll. I morgon är det fredag :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar