måndag 26 november 2012

Egoistiska tankar och känslor kring julen

För ett år sedan pratade jag och K mycket om den här julen. Om allt skulle gå bra så skulle det bli vår första jul som en egen familj. Allt gick bra, men mina fantasier om hur denna jul var tänkt att bli har inte gått så bra. Jag hade sett fram emot att fira den med dem vi brukar, dvs K´s mamma och mina föräldrar, syskon och syskonbarn. K´s mamma har inte firat med oss, utan vi har åkt till henne. Hur som helst. Nu visar det sig att mina föräldrar ska åka utomlands över jul och nyår. Och jag vet att jag är egoistisk nu, men det känns faktiskt så j-la tråkigt. Särskilt när de själva blivit nästan arga när jag nåt år sagt att jag eventuellt vill åka iväg. Det gör man bara inte över jul, enligt dem. Men så gör de så själva. Det är vår första jul med Skruttis och jag vill så gärna dela den med dem och mina syskon! I år blir det vi och K´s mamma hemma hos oss istället. Mysigt det med såklart, men ändå. Det känns konstigt. Samtidigt så förstår jag mina föräldrar när de säger att Skruttis är så liten, det blir annorlunda nästa år. Jovisst. Mina syskon ska vara med sina respektive hos deras familjer.

Sådär, nu har jag gnällt färdigt om julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar