söndag 18 november 2012

Haft en skön helg

Söndag. Trist för det betyder att K ska jobba i morgon och det är så himla mysigt att vara tillsammans alla tre (eller ja fem med katterna ;-)). Vi har inte gjort särskilt mycket i helgen och det har varit rätt skönt. Bara myst. I går kväll var vi dock på middag hos vänner. Det var trevligt på alla sätt och vis. Till min förvåning så somnade Skruttis där en stund. Så fikat kunde vi njuta av utan avbrott ;-). Det blev inte särskilt sent, vi var väl hemma runt halv elva. Skruttis var vaken nån timme innan vi åkte från vännerna, men slocknade snabbt i bilen. Sen sov hon hela natten.

Idag har vi bara varit hemmavid. Idag har det ägnats tid åt dopinbjudan. I morgon måste vi beställa korten. Vi kommer förmodligen att bjuda på smörgåstårta och fika efter dopet. Känner mig osäker på vilken fyllning till smörgåstårtorna. Tänkte bara ha en sort och det blir catering. Eller ska man ha olika sorter? Det kommer antagligen att vara många barn med, vad ska de få? Barn brukar ju inte vara så förtjusta i smörgåstårta....

Appropå mat och så. Var är vår matkasse???? På ett sätt vill jag ju inte att den ska komma, men om den gör det så ska den fasen vara i tid. Jag har ingen lust att sitta uppe hela natten och vänta på den. Senast kl 22 ska vi fått kassen.

Funderar på om jag ska kolla på ett avsnitt av Grey´s. Ni som följt bloggen vet att jag kollade på sju säsonger när jag var gravid. Nu har jag fått den åttonde! Hääärligt! Måste erkänna att jag blir så tårögd och nostalgisk när den där snutten musik spelas efter varje avsnitt. Herregud vad det får mig att tänka på Skruttis när hon låg i magen. Sju säsonger är ju liksom mååååånga avsnitt....Jag tror vi såg det näst sista dagen innan förlossningen eller nåt.

I morgon blir det nog ett inlägg om julen. Jag har lite tankar och känslor kring årets jul som jag måste skriva av mig. Det blir nog om både glädje och lite sorg.

Kram och godnatt så småningom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar